1 نظر

متخصصان واحدFrito-Lay متعلق به کمپانی پپسی، از نورومارکتینگ برای آزمون تبلیغات تجاری، محصولات و بسته‌بندی آنها در بازار ایالات متحده و خارج از آن استفاده فراوانی می‌کنند. آنها درتحقیقات خود دریافته‌اند که بسته‌های چیپس به رنگ بژ مات که تصویر سیب‌زمینی و دیگر مواد اولیه‌ی سالم مورد استفاده در محصول را روی خود دارند، موجب فعالیت در بخش کورتکس کمربندی پیش پیشانی مغز که مرتبط با احساس گناه است نمی‌گردد. این به آن معنا است که شما با خوردن چیپس‌هایی که درون بسته‌های مات رنگ هستند احساس گناه نمی‌کنید!
 به همین علت بود که شرکت  Frito-Iay، استفاده از بسته‌بندی‌های با رنگ‌بندی برّاق را متوقف ساخت.
به اعتقاد مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، آن موخرجی (Ann Mukherjee)، آزمون‌ها و تکنیک‌های تصویربرداری از مغز دقیق‌تر و صحیح‌تر از گروه‌های کنونی است و نتایج درست‌تری را به همراه دارد...

0 نظر

هیوندا می‌خواهد بداند که مصرف‌کنندگان به راستی در خصوص خودروهای جدید و در دست تولید و طراحی خود چه نظری دارند. این شرکت از رانندگان می‌خواهد تا درحالیکه کلاه‌های EEG را به سردارند، در مورد این مسأله بیندیشند.
 در یکی از این آزمایشات از سی نفر مرد و زن دعوت شده بود تا مدل آزمایشی 2011 هیوندای را بررسی کنند. از این 30 نفر که به نسبت مساوی 15 آقا و 15 خانم بودند خواسته شد تا به بخش‌های مختلف خودرو، اعم از سپر، لاستیک‌ها، و شیشه‌ی جلوی آن خیره شوند. در همان حال کلاهی حاوی تعدادی الکترود به ثبت واکنش‌های مغزی سوژه‌ها می‌پردازد. اطلاعات دریافتی در تراشه‌ی حافظه‌ای اختصاصی که به صورت کمربند طراحی شده است ثبت می‌شود. فرض برآن است که فعالیت‌های مغزی نشان‌دهنده‌ی تمایل حقیقی درونی فرد باشد که می‌تواند موجب تصمیم او به خرید گردد.

2 نظر

فرایند انتخاب ما چگونه است؟ اغلب افراد فکر می‌کنند که در تصمیم‌گیری منطقی هستند و توان ارزیابی هزینه منفعت هر گزینه را دارند. اما تحقیقات روانشناختی عصب‌شناختی نشان داده‌اند که اوضاع آن قدر هم تحت کنترل ما نیست.
امروزه سازمانها دریافته‌اند که بین نیات بیان شده‌ی مصرف‌کنندگان و رفتار واقعی آنان شکافی وجود دارد که نیاز به کنکاش دارد و این همان عاملی است که محققان و سازمانهای تبلیغاتی را به سمت علوم عصب‌شناسی سوق داده است.
در این نوشتار به طور خلاصه به سه مورد از انواع مطالعات و کاربردهای عملی علم عصب‌شناسی در بازاریابی اشاره می‌شود.